tisdag 31 juli 2012

Nystart

Jag har länge funderat på vad jag ska presentera mig som. Jag är nämligen av det kvinnliga könet men är "endast" 20 år gammal. Jag och min allra allra bästa vän N satt en kväll och diskuterade vad vi skulle defineras som. En kvinna anser vi är en flicka som blivit mor. Men en flicka låter som en liten tjej med toffsar. Och just tjej känns kanske inte så bra att använda¨då det mer känns som en benämning på en tonåring. Så vi bestämde oss för att vi är ungdomar, helt enkelt unga kvinnor.

Så här är jag, en ung kvinna på 20 år, bosatt i Örebro men med ena foten inne i ett nytt äventyr. Jag har nämligen bestämt mig för att flytta till Karlstad och studera till gymnasielärare. Med mig på äventyret har jag min allra allra bästa vän N. Och det är det min blogg kommer handla om- Roots and wings. För jag är en ung kvinna med väldigt starka band till min familj och även om detta beslut lockar så väldigt mycket så finns det ändå en del av mig som inte vill flytta från familjen. Men det är som den fantastiska Jill Johson säger; just ´cos she´s got roots doesn´t mean she can´t have wings.
Så här är jag och ska precis på börja mitt livs äventyr, jag hoppas du vill följa med!





















(Hittade denna fantastiska bild och hoppas det är okej så länge jag länkar, kika in på hemsidan vettja)

http://www.pixelnitrate.com/image.php?image=wings

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar